Academic yr: <<< Previous 2017 2018 2019 | 2020 | 2021 Next >>>
 看護学部母性看護学
Summary Research grants & projects Published papers
Books Academic conference presentation


Professor:

   OGAWA Kukiko
Assistant Professor:
   飯塚 幸恵
   竹内 道子
   抜田 博子
   YAMAMOTO Eriko
Assistant Professor:
   田幡 純子
   FUJIKATA Sayaka
■ Summary
To the top
■ Research grants & projects
To the top
■ Research works
Journal Book Presentation Other presentations
JapaneseEnglish JapaneseEnglish Domesticinternational
First authorCorresponding
Author
Co-authorFirst authorCorresponding
Author
Co-author First authorCo-authorFirst authorCo-author PresenterCo-presenterPresenterCo-presenter PresenterCo-presenter
 3 0 0 1 0 0  0 2 0 0  1 5  1 0  0 0
To the top
■ Published papers
Original article
1. 抜田博子, 古屋健:  大学生の妊孕性知識とその関連要因について.  立正大学心理学研究年報  (11) :41-47 , 2020.3
2. Eriko YAMAMOTO:  The Development and Relevant Factors of a Self-Care Scale for Young Females with Dysmenorrhea.  Asian Journal of Human Services  16 :68-86 , 2019.4   DOI:10.14391/ajhs.16.68
Other
1. 小川久貴子:  若年出産の課題と支援.  母子保健  728 :1-4 , 2019.12
2. 小川久貴子:  東京女子医科大学における国際学会発表の取り組み.  看護研究  52 (5) :344-346 , 2019.8
To the top
■ Books
1. 藤方小弥香:    母性看護学②マタニティサイクルにおける母子の健康と看護  323-326,329-334.  メヂカルフレンド社,  東京,日本, 2019.12
2. 小川久貴子:  第1章 妊娠期における母子の異常と看護.  母性看護学②マタニティサイクルにおける母子の健康と看護  326-336.  メヂカルフレンド社,  東京,日本, 2019.12
To the top
■ Academic conference presentation
1. Yamamoto Eriko: An Examination of the Stability of the Self-Care Scale Factor Structure in Young Women with Menstrual Cramps
through Multiple Group Analysis.  The 6th International Nursing Research Conference of World Academy of Nursing Science(The 6th WANZ),  日本,大阪,  2020/02 Link
2. ◎平岡瑞希, 小川久貴子, 抜田博子: 臍帯巻絡が母児に与える影響についての文献検討.  第34回日本助産学会学術集会,  新潟、日本,  2020/03
3. ◎福岡さおり, 小川久貴子: 助産ケアの自己評価に関する施設間の比較.  第34回日本助産学会学術集会,  新潟、日本,  2020/03
4. ◎小川久貴子: 中学生に対する性教育の進め方と教材の紹介.  日本性感染症学会,  京都,日本,  2019/12
5. ◎加藤多津子, 大久保由美子, 岡田みどり, 西村勝治, 清水洋子, 小川久貴子: 東京女子医科大学における患者安全・多職種協働教育の試みについて.  日本医療・病院管理学会誌,  新潟,日本,  2019/11
Display all(7)
To the top
  :Corresponding Author
 :First Author
◎:Presenter