Academic yr: <<< Previous 2016 2017 2018 | 2019 | 2020 Next >>>
 看護学部小児看護学
Summary Research grants & projects Published papers
Academic conference presentation


Professor:

   HINUMA CHIHIRO
Associate Professor:
   AOKI Masako
Assistant Professor:
   奥野 順子
Assistant Professor:
   SAKURADA AKIKO
   渡邉 麻希
■ Summary
To the top
■ Research grants & projects
To the top
■ Research works
Journal Book Presentation Other presentations
JapaneseEnglish JapaneseEnglish Domesticinternational
First authorCorresponding
Author
Co-authorFirst authorCorresponding
Author
Co-author First authorCo-authorFirst authorCo-author PresenterCo-presenterPresenterCo-presenter PresenterCo-presenter
 0 0 3 0 0 1  0 0 0 0  0 3  0 2  0 0
To the top
■ Published papers
Original article
1. 小宮山陽子, 青木雅子, 櫻田章子, 関森みゆき, 酒井麻希, 日沼千尋:  看護基礎教育におけるルーブリックの推移と課題に関する文献調査.  東京女子医科大学看護学会誌  14 (1) :15-22 , 2019.3 Link
2. Hiromi Shibuya, Chisato Eto, Mayumi Suzuki, et al.:  Exploring the Possibility of Virtual Reality in Nursing Skills Education: A Preliminary Study Using a First-Person Video.  Open Journal of Nursing  9 :163-172 , 2019.2
Review article
1. 藤原瑞穂:  高校通級のこれから.  ねざす  (61) :27-30 , 2018.5
Other
1. 小泉 麗, 伊藤 和子, 青木 雅子:  小児看護学領域におけるロールプレイを用いたシミュレーション教育の評価.  武蔵野大学看護学研究所紀要  13 :1-9 , 2019.3
To the top
■ Academic conference presentation
1. Chisato Eto: Trends in the evaluation of the virtual simulation for pediatric nursing education.  22rd East Asian Forum of Nursing Scholars,  Singapore,  2019/01
2. Chisato Eto, Yoko Muranaka: Development of simulation-based learning system for physical assessment of child patients in the basic nursing education.  The 6th Asia Pacific Congress of Pediatric Nursing,  Bali, Indonesia,  2018/08
3. 櫻田 章子, 小宮山 陽子, 奥野 順子, 関森 みゆき, 青木 雅子, 酒井 麻希, 日沼 千尋: 看護基礎教育におけるルーブリックの作成過程と活用の実際に関する調査.  日本看護学教育学会 第28回学術集会,  横浜,  2018/08
4. ◎関森みゆき, 青木雅子, 奥野順子, 櫻田章子, 小宮山陽子, 酒井麻希, 日沼千尋: 学士課程の小児看護学教育におけるアクティブ・ラーニングの実態.  日本小児看護学会第28回学術集会,  名古屋, 日本,  2018/07
5. ◎小泉麗, 伊藤和子, 青木雅子: 小児看護領域におけるロールプレイを用いたシミュレーション教育の評価.  日本小児看護学会第28回学術集会,  名古屋,  2018/07
To the top
  :Corresponding Author
 :First Author
◎:Presenter